Trening kulturystyczny

 

 

 

Trening kulturystyczny z trenerem personalnym w Warszawie

Trening kulturystyczny to dobry wybór dla osób, którym zależy na ukształtowaniu proporcjonalnej sylwetki. Kulturystyka jest to dyscyplina sportu polegająca na uzyskaniu proporcjonalnej, jak największej masy mięśniowej, odpowiednim odtłuszczeniu ciała i wyeksponowania detalów sylwetki stanowiących o jej pięknie.

Trening ten  polega on na poddawaniu ciała treningowi siłowemu oraz aerobowemu. Na spotkaniach wykonywane są ćwiczenia w seriach po 8-12 powtórzeń. Ich rodzaj jest dostosowywany do indywidualnych oczekiwań ćwiczącego co do efektów, które chciałby zauważyć na swoim ciele i ewentualnych braków w sylwetce. Regularne treningi będą skutkowały wzrostem masy mięśniowej, siły, spaleniem zbędnej tkanki tłuszczowej oraz wzmocnieniem mięśni i stawów.

 

 

Kto powinien ćwiczyć treningiem kulturystycznym ?

 

 

Trening kulturystyczny dedykowany jest przede wszystkim osobom które chcą:

 

  • zbudować suchą masę mięśniową bez zbytniego otłuszczania ciała,

  • spalić tkankę tłuszczową przy jak najmniejszych stratach mięśni,

  • uzyskać umięśnioną i proporcjonalną sylwetkę,

  • podnieść poziom hormonów anabolicznych takich jak: testosteron czy hormonu wzrostu

  • zwiększyć swoją pewność siebie

  • wzmocnić siłę i wytrzymałość mięśni, stawów, ścięgien

  • poprawić stan zdrowia i samopoczucie

 

 

Jak wygląda trening kulturystyczny ?

 

 

Trening kulturystyczny - Maciej Kowalski

Trening kulturystyczny zawsze rozpoczynamy od rozgrzewki którą możemy przeprowadzić zarówno z wykorzystanie maszyn typu cardio jak i wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Chcąc zwiększyć zakres ruchów w stawach umożliwiających pełną formę ruchu ćwiczeń kulturystycznych wykonujemy rolowanie mięśni trenowanych na danym treningu.

Po wykonaniu rozgrzewki przechodzimy do ćwiczeń siłowych na poszczególne partie ciała pamiętając o pewnych zasadach rządzących treningiem kulturystycznym. Otóż trening zaczynamy od ćwiczeń złożonych na duże partie mięśniowe z wykorzystaniem wolnych ciężarów takich jak : przysiady, wykroki, wiosłowania, martwe ciągi, wyciskania, podciągania na drążku. Operujemy względnie dużym obciążeniem pozwalającym na wykonanie 8- 12 ruchów w serii. Ilość serii i ćwiczeń dobieramy indywidualnie niemniej najczęściej przyjmuje się zasadę wykonywania na jednym treningu od 2 do 3 ćwiczeń złożonych na większe partie i 1- 2 ćwiczeń izolowanych. Co do małych grup mięśniowych stosujemy odpowiednio ich mniejszą liczbę. Ilość serii każdego ćwiczenia zwykle wynosi od 3- 4. Zwykło się przyjmować iż jako systemem treningowy kulturystyczny najlepiej sprawdza się wykonywanie każdej partii mięśniowej raz w tygodniu z wyłączeniem partii słabszych nad którymi pracujemy częściej. Takie rozłożenie częstotliwości treningowej nazywa się potocznie SPLITEM.

 

 

Główne zasady treningowe Joe Weidera wykorzystywane w treningu kulturystycznym:

 

 

  • zasada stopniowego zwiększania obciążeń - w myśl tej reguły aby zwiększać rozmiar mięśni powinno się trenować coraz większym ciężarem. W praktyce szczególnie u osób początkujących do ćwiczeń głównych na duże partie mięśniowe z tygodnia na tydzień dodaje się ok 2,5 do 5 kg.

  • zasada treningu dzielonego - plan treningowy powinien być ułożony tak aby każdą dużą grupę mięśniową trenować na osobnym treningu. Zasada te nie tyczy się wykonywania ćwiczeń w tzw superseriach na małe grupy mięśniowe.

  • zasada treningu piramidalnego - polega na stopniowym zwiększaniu i obciążeń w kolejnych seriach ćwiczenia kosztem ilości powtórzeń. Często również stosuje się zasadę odwróconej piramidy tzn. zmniejszamy ciężar w kolejnych seriach na korzyść ilości powtórzeń.

  • zasada priorytetu mięśniowego - według tej zasady na początku treningu powinniśmy wykonywać ćwiczenia na te partie mięśniowe na wzroście których zależy nam najbardziej.

  • zasada stałego napięcia mięśniowego - podczas wykonywania ćwiczenia na daną partie mięśniową przez cały czas trwania ruchu ćwiczony mięsień powinien być napięty przez co wykonuje dłuższa pracę bez odpoczynku.

  • zasada izolacji grup mięśniowych - polega na jak największym odizolowaniu mięśnia nad którym pracujemy od pracy innych mięśni w tym również pomocniczych. Znajduje ona odzwierciedlenie w ćwiczeniach izolowanych np na wyciągach , modlitewnikach.

 

 

Personalny trening kulturystyczny w Warszawie

 

 

Dla osób chcących zbudować dobrą jakościową masę mięśniową i zbudować proporcjonalną sylwetkę przeprowadzam treningi personalne na na siłowniach McFit lub innych klubach po wcześniejszym uzgodnieniu. Jako trener personalny układam indywidualny plan treningowy dla danej osoby w zależności od jej kondycji fizycznej i stażu treningowego a następnie czuwam nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń mając na uwadze iż technika wykonywanych ruchów jest najważniejsza. Przeprowadzam również treningi kulturystyczne w parze w atrakcyjnej cenie. Dla osób z poza Warszawy istnieje możliwość współpracy online podczas której układam odpowiedni plan treningowy oraz dietetyczny aby każdy mógł odnieść jak najlepsze rezultaty.

 

Kontakt ze mną

dane kontaktowe

Imię
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Maciej Kowalski

 

tel. 661 499 583

e-mail.maciejkowalskitrener@gmail.com

Imię
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Formularz kontaktowy

 

Chcesz żebym Ci pomógł ?

 

Trener personalny > Treningi personalne > Trening kulturystyczny

Nazywam się Maciej Kowalski i jestem trenerem personalnym oraz dietetykiem z Warszawy. Oferuje skuteczne odchudzanie oraz poprawę kondycji i sprawności fizycznej w atrakcyjnej cenie.

 

Copyright 2017

 

Trener osobisty i dietetyk online
facebook
Google Moja Firma - Maciej Kowalski trener personalny

Współpraca online z trenerem

 

Trener personalny online

 

Plan treningowy online

Współpraca online z dietetykiem

 

Dietetyk online

 

Dieta online

Trener personalny - Maciej Kowalski

Zadzwoń