Trening dynamiki

 

 

 

trening dynamiki

Treningiem dynamiki nazywamy taki rodzaj treningu którego celem  jest generowanie jak największej mocy w jak najkrótszym odcinku czasu. Skutkiem takiego treningu jest uzyskanie ruchów dynamiczniejszych czyli szybszych, efektywniejszych, automatycznych. Oczywistym jest fakt iż dynamika przekłada się na osiąganie lepszych wyników w każdym sporcie gdzie takie zdolności jak szybkość, zwinność i czas reakcji jest ważny. Dla przykładu mogą to być; sporty zespołowe, lekkoatletyka, pływanie czy chociażby modny w ostatnich latach crossfit.. Ćwiczenia oraz obciążenie treningowe dobieramy tak aby móc wykonać dany ruch z maksymalna szybkością przy użyciu submaksymalnej siły. W treningu dynamiki ćwiczone jest całe ciało dlatego ćwiczenia są ogólnorozwojowe, złożone ale też i specjalistyczne zbliżone do danej dyscypliny sportu.

Poniżej przedstawiam kilka zalet treningu wynikających z treningu dynamicznego

 

 

Korzyści z treningu dynamiki:

 

 

  • rozwija naszą szybkość, zwinność, skoczność,

  • zwiększa możliwą maksymalna moc naszego ciała,

  • skraca czas reakcji organizmu na bodziec,

  • zwiększa wytrzymałość mięśni,

  • wzmacnia układ kostny, stawowy,

  • przyspiesza metabolizm,

  • polepsza humor dzięki wydzielaniu endorfin,

  • usprawnia pracę układu krążenia i oddechowego,

  • wpływa na lepszą kondycję

 

 

Trening dynamiki - jak powinien wyglądać ?

 

 

Podciaganie na drążku- dynamika

Pojedynczą jednostkę treningową zaczynamy od rozgrzewki rozgrzewki. Należy o niej pamiętać szczególnie w kontekście treningu dynamicznego gdzie wykonujemy ruchy z maksymalną szybkością co niesie ze sobą ryzyko naciągnięcia nierozgrzanego mięśnia, czy przeciążenia stawu biorącego udział w ruchu. Niezbędny będzie stretching dynamiczny oraz ćwiczenia podnoszące tętno takie jak bieg czy praca na orbitreku.

Po wykonanej rozgrzewce która powinna trać około 10 minut przechodzimy do części głównej treningu. Trening z obciążeniem zawsze zaczynamy od ćwiczeń złożonych angażujących jak najwięcej mięśni ale bez obciążenia. W miarę jak nasze stawy są coraz bardziej rozgrzane dokładamy obciążenie zewnętrze. W treningu dynamiki powinniśmy stosować ciężar z zakresu 50- 60 % naszego one RM (jednego maksymalnego powtórzenia). Ilość serii każdego ćwiczenia powinna oscylować miedzy trzema a pięcioma. Czas odpoczynku między seriami : 30- 45 sekund. Jeśli chodzi o liczbę wykonywanych ćwiczeń na dana partię to zależy ona od naszego celu treningowe. Inaczej będzie wyglądało to bowiem o osoby trenującej rekreacyjnie, koszykarza, sprintera itd. 

 

Przykładowy schemat części głównej treningu dynamiki z obciążeniem :

 

przysiady z wyskokiem - wiosłowania sztangą→ wyciskania sztangi na ławce → pompki z wyskokiem → wyrzut nóg w podporze przodem → maksymalny wyskok z miejsca → skok dosiężny

 

Oczywiście jest to tylko przykład a ćwiczenia dynamiczne należy dobrać indywidualnie do możliwości i celu danej osoby.

 

 

Jak często trenować dynamikę ?

 

 

Należy pamiętać iż trening zwiększający naszą dynamikę powinien trwać do godziny czasu, a pomiędzy kolejnymi treningami powinna nastąpić minimum 48 godzinna przerwa dzięki której  nastąpi właściwa regeneracja stawów oraz układu nerwowego. Zalecałbym zacząć od 2 treningów w tygodniu . W miarę naszego poziomu zaawansowania oraz celu jaki nam przyświeca możemy zwiększyć ilość treningów do 4 razy w tygodniu jednocześnie rezygnując lub ograniczając inne rodzaje aktywności fizycznej.

 

Poniżej przedstawiam kilkanaście przykładowych ćwiczeń które można wykorzystać w treningu dynamiki.

 

 

Ćwiczenia wykorzystywane w treningu dynamicznym:

 

 

  • pompki z wyskokiem,

  • pompki z klaśnięciem,

  • podciągania na drążku

  • burpress,

  • bieg bokserski,

  • wyciskania sztangi,

  • wiosłowania sztangą,

  • przysiady,

  • przysiady z wyskokiem,

  • pajacyki,

  • skoki dosiężne,

  • sprint,

 


Indywidualny trening dynamiki w Warszawie

 

 

Jako trener osobisty proponuje ci treningi personalne  zwiększające Twoją dynamikę na terenie miasta Warszawa. Treningi tego rodzaju przeprowadzam na siłowni ale także  w plenerze czy na stadionie. Jeśli jesteś sportowcem i chcesz poprawić swoją skoczność, czas reakcji lub po prostu chcesz być sprawniejszy na co dzień to trening dynamiki jest dla Ciebie. Jeśli nie mieszkasz w Warszawie mogę również przygotować dla Ciebie plan treningowy online zwiększający twoja dynamikę ruchów.

 

Imię
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Formularz kontaktowy

 

Chcesz żebym Ci pomógł ?

 

Kontakt ze mną

dane kontaktowe

Imię
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Maciej Kowalski

 

tel. 661 499 583

e-mail.maciejkowalskitrener@gmail.com

Nazywam się Maciej Kowalski i jestem trenerem personalnym oraz dietetykiem z Warszawy. Oferuje skuteczne odchudzanie oraz poprawę kondycji i sprawności fizycznej w atrakcyjnej cenie.

 

Copyright 2017

 

Trener osobisty i dietetyk online
facebook
Google Moja Firma - Maciej Kowalski trener personalny

Współpraca online z trenerem

 

Trener personalny online

 

Plan treningowy online

Współpraca online z dietetykiem

 

Dietetyk online

 

Dieta online

Trener personalny - Maciej Kowalski

Zadzwoń