Trening indywidualny - 5 powodów za

Indywidualny trening z trenerem jest coraz częstszym wyborem wśród osób początkujących na siłowni. Wiele niezdecydowanych osób z pewnością zastanawia się czy w ogóle warto rozpocząć współpracę z indywidualnym trenerem i pod jego okiem wykonywać treningi. W artykule tym przedstawię Ci powody przemawiające za tym aby zdecydować się i u umówić na trening indywidualny.

 

 

Trening indywidualny - co to takiego ?

 

 

Trening indywidualny WarszawaTrening indywidualny to nic innego jak regularne zajęcia z trenerem personalnym na siłowni lub innym miejscu umożliwiającym przeprowadzenie określonej aktywności fizycznej. Trener po wstępnej analizie dobiera taki rodzaj ćwiczeń, intensywność i czas trwania zajęć aby osoba ćwicząca osiągnęła swój cel jak najszybciej bez ryzyka kontuzji czy problemów zdrowotnych. Ponadto podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń indywidualny trener koryguje twoje błędy, wprowadza potrzebne zmiany do planu treningowego oraz motywuje do coraz cięższej pracy. Faktem jest iż tego rodzaju trening zdecydowanie różni się od zajęć grupowych fitness na których każdy ćwiczący wykonuje te same ćwiczenia niezależnie od swoich predyspozycji, wieku, masy ciała, dolegliwości, możliwości organizmu czy przyświecającego celów. Przed pierwszym treningiem przeprowadzany jest dokładny wywiad na temat stanu zdrowia i celów. Sam przebieg treningu jest prosty i składa się z rozgrzewki, części głównej i końcowej. W każdej z tych części wykonuje się inne ćwiczenia zaczynając od rozgrzewki dynamicznej poprzez ćwiczenia siłowe a kończąc na stretchingu. Więcej na temat przeczytasz w artykule : jak wygląda trening personalny .  Dlatego też poniżej przedstawię Ci najważniejsze zalety treningu osobistego tak abyś sam mógł zdecydować czy warto.

 

 

Zalety treningu indywidualnego

 

 

1. Indywidualne podejście trenera 

 

 

Trener personalny tym różni się od instruktora fitness iż do każdej osoby podchodzi z osobna. Dzięki temu możliwe jest ścisłe dopasowanie treningu do możliwości danej osoby i stworzenie indywidualnego planu treningowego oraz diety. Podejmując bowiem współpracę długoterminową jako osobisty trener rozpisuję również plan dietetyczny co łącznie z treningiem daje szybkie i trwałe efekty.

 

Trening indywidualny - cardio

Co trener bierze pod uwagę programując i prowadząc trening indywidualny ? 

 

  • wiek - inne ćwiczenia polecane są osobom młodym a inne osobom w wieku średnim czy starszym,

  • płeć - inne priorytety treningowe mają kobiety a inne mężczyźni dlatego też plan treningowy a w tym również ćwiczenia wraz z intensywnością i objętością treningową różnią się w zależności od płci

  • dolegliwości - dobry trener personalny zawsze bierze pod uwagę problemy związane z układem ruchu takie jak chociażby: bóle kręgosłupa, bóle stawów, słabą mobilność, i inne problemy zdrowotne

  • stan wytrenowania - trening powinien być dobrany odpowiednio do twoich możliwości organizmu i doświadczenia treningowego 

  • celu - trener indywidualny dopasowuje zarówno trening i dietę do Twojego celu treningowego. Może to być utrata tkanki tłuszczowej, budowa masy mięśniowej, poprawa kondycji i sprawności fizycznej czy po prostu wyglądu.

 

Jak widzisz zmiennych mających wpływ na kształt i skuteczność treningu jest wiele. Ja przytoczyłem kilka istotnych związanych stricte z indywidualizowaniem procesu treningowego aby osiągać optymalne efekty. Jeżeli potrafisz dobrać odpowiedni trening, jego intensywność, objętość oraz częstotliwość to świetni być może nie potrzebujesz już pomocy trenera. Jeżeli jednak nie masz doświadczenia i wiedzy na ten temat warto poświęcić kilka godzin za indywidualne zajęcia z trenerem osobistym.

 

 

2.Bezpieczeństwo treningów

 

 

Trener indywidualny dba o Twoje bezpieczeństwo na treningu co jest niezwykle ważne gdyż kontuzja może wyeliminować Cie na wiele miesięcy z aktywności fizycznej a jej skutki możesz odczuwać nawet na wiele miesięcy czy lat po jej zaistnieniu. Dlatego też technika ćwiczeń jest bardzo ważna a obserwując ćwiczących na siłowni śmiało stwierdzam iż niestety większość osób wykonuje ćwiczenia niepoprawnie. Jakie są tego skutki ? Brak efektów oraz bóle mięśni, stawów i  podwyższone ryzyko kontuzji. Podczas treningu personalnego będziesz wykonywać indywidualnie dobrane ćwiczenia, tylko takie które będziesz mógł wykonać poprawnie a więc bezpiecznie. Jednocześnie będziesz pracował nad swoimi słabymi punktami tak abyś w niedługim czasie mógł samodzielnie i co najważnieszje bezpiecznie wykonywać większość ćwiczeń.

 

 

3. Różnorodność treningów 

 

 

Najpopularniejszym rodzajem przeprowadzanych przezeTrening indywidualny na siłowni mnie zajęć jest trening indywidualny na siłowni. Jednakże warto zaznaczyć iż nie jest to jedyna forma zajęć które polecam. Jako trener personalny potrafię przeprowadzić zarówno trening w fitness clubie jak i w plenerze, basenie, stadionie lekkoatletycznym czy zaciszu domowym tak aby jak najbardziej dopasować się do preferencji osób z którymi współpracuję. Również sam rodzaj treningu może się różnic w zależności od celów i możliwości fizycznych danej osoby. Stąd też popularnymi treningami indywidualnymi które przeprowadzam w Warszawie są:

 

  • trening siłowy,

  • trening biegowy,

  • trening interwałowy,

  • treningi funkcjonalny,

  • trening odchudzający,

  • stretching,

  • i inne..

 

Sprawdź pozostałe treningi personalne które przeprowadzam na terenie miasta Warszawa 

 

Jak widzisz trening indywidualny nie musi być monotonny i każdy może znaleźć coś dla siebie lub poprosić o radę swojego trenera który dobierze odpowiedni rodzaj treningu. 

 

 

4. Motywacja do ćwiczeń

 

Trening indywidualny - motywacjaTrener personalny to przede wszystkim dobry motywator dzięki czemu zawsze zrobisz intensywny trening pomimo braku chęci. Dobra atmosfera na treningu sprawia iż z chęcią wykonujesz ćwiczenia i chcesz wracać na salę treningową z powrotem. Trening indywidualny to nie tortury i nikt nie zmusza Cie do wykonywania ćwiczeń których nie lubisz. Zawsze po konsultacji z tobą trener dobiera takie ćwiczenia które nie tylko przynoszą rezultaty ale jednocześnie sprawiają ci przyjemność.

 

Dodatkowo sam fakt umówienia się na trening  sprawia iż jest to pewnego rodzaju obowiązek stąd też nie opuszczasz treningów co może często zdarzało Ci się gdy ćwiczyłeś sam. Regularność natomiast jest niezmiernie ważna bo jak mówi powiedzenie : cierpliwy i kamień ugotuje. Dokładnie tak samo jest w przypadku treningów nie można się załamywać brakiem efektów bądź ich powolnym tempem ale to doświadczony trener z pewnością Ci przekaże.

 

Z doświadczenia wiem iż największa motywacja przychodzi w momencie gdy pojawiają się pierwsze efekty ćwiczeń o czym przeczytasz poniżej.

 

 

5. Pewne efekty treningu

 

 

Jako ostatni punkt wymieniam efekty treningu indywidualnego z trenerem choć wiem że dla większości osób może to być najważniejszy argument za rozpoczęciem współpracy z trenerem. Faktem jest iż dobry trener personalny powinien gwarantować efekty których oczekujesz. Oczywiście mowa jest o realnych do osiągnięcia rezultatach w sposób zdrowy dla twojego organizmu i bez efektu jo jo. Dlatego też zawsze polecam nie jeden trening indywidualny a współpracę długookresową najlepiej kilkumiesięczną gdyż to daje fantastyczne i pewne efekty.

 

Poniżej przedstawiam ci Basię szczęśliwą matkę dwójki córek która postanowiła zmienić swoje ciało z którego nie była zadowolona. Oto rezultaty rocznych treningów z czego pół roku były to treningi indywidualne pod moim okiem a następne pół roku dalsza współpraca ze mną już w formie konsultacji online z trenem personalnym

 

 

Efekty treningu indywidualnego - Warszawa Trening indywidualny - efekty - Warszawa

 Efekty rocznych treningów indywidualnych

 

 

Jak widzisz systematyczne treningi indywidualne przynoszą efekty jednak wiele zależy od Twojego zaangażowania i pracy , sam trener bowiem nie zrobi tego za ciebie. 

 

 

Trening indywidualny - czy warto ?

 

 

Moim zdaniem warto choć z drugiej strony wiem iż wiele zależy od osobistego trenera na którego się zdecydujesz. Każdy bowiem stosuje nieco inne metody treningowe oraz ma inny sposób bycia i zachowania. Niemniej zalety które przedstawiłem w tym artykule powinny Cię przekonać do spróbowania tego rodzaju zajęć a być może staną się swojego rodzaju impulsem do zmiany nie tylko twojej sylwetki a i całego stylu życia ?

 

 

Trening indywidualny
19 maja 2018
Decydując się na wybór osobistego trenera stajemy przed nie lada
23 maja 2018
Ile kosztuje współpraca z trenerem personalnym i od czego zależy
25 maja 2018
Na temat treningów personalnych krąży wiele mitów. Dziś postaram się
31 maja 2018
Imię
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Formularz kontaktowy

 

Chcesz żebym Ci pomógł ?

 

Maciej Kowalski

 

tel. 661 499 583

e-mail.maciejkowalskitrener@gmail.com

Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Kontakt ze mną

dane kontaktowe

Uważasz artykuł za pomocny ? Proszę kliknij G + oraz Lubię to  Dziękuje 

Trener personalny - Maciej Kowalski

Zadzwoń

Nazywam się Maciej Kowalski i jestem trenerem personalnym oraz dietetykiem z Warszawy. Oferuje skuteczne odchudzanie oraz poprawę kondycji i sprawności fizycznej w atrakcyjnej cenie.

 

Copyright 2017

 

Trener osobisty i dietetyk online
facebook
Google Moja Firma - Maciej Kowalski trener personalny

Współpraca online z trenerem

 

Trener personalny online

Plan treningowy online

Współpraca online z dietetykiem

 

Dietetyk online

Dieta online